Care ar trebui sa fie presiunea optima in pneuri?

Postat pe 10-11-2020 10:09:27

Care ar trebui sa fie presiunea optima in pneuri?

Aderenta unei anvelope este influentata in mod direct de trei factori:

  • Compozitia cauciucului
  • Presiunea din pneuri
  • Desenul benzii de rulare

In materialul de mai jos ne vom indrepta atentia asupra presiunii si a modului in care aceasta influenteaza autoturismul. Va vom prezenta necesitatea asigurarii presiunii corecte in anvelopele autovehiculului pe care il conduceti.

Care ar trebui sa fie presiunea in anvelope?

Mentinerea presiunii corecte a aerului in anvelopele dvs. are un rol foarte important deoarece ajuta foarte mult la urmatoarele: prelungirea duratei de viata a pneului dvs., ajuta masina sa se confrunte cu situatii neprevazute pe drum mult mai eficient, asigura stabilitatea si siguranta directiei si, de asemenea, ajuta la economisirea de bani cu combustibil.

Astfel, este necesara respectarea presiunii recomandate de producator deoarece aceasta este adaptata vehiculului dumneavoastra. In plus, puteti optimiza performantele anvelopelor si siguranta dumneavoastra.

Oare trebuie sa verific presiunea aerului?

Majoritatea oamenilor uita de pneurile lor pana cand ceva nu merge bine. Adevarul este ca anvelopele pierd presiune zilnic, mai ales pe vreme calda. Acesta este motivul pentru care vi se recomanda sa verificati presiunea aerului de fiecare data cand va opriti sa va umpleti rezervorul de gaz. Retineti ca multe vehicule au presiuni diferite pe anvelope pe puntile fata si spate. Si nu uitati sa verificati presiunea din anvelopa de rezerva!

Care este presiunea corecta?

Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti atunci cand cautati indicatorul potrivit pentru presiunea corecta a aerului pentru pneurile dvs. este sa va uitati la manualul masinii dvs. Presiunea corecta a aerului ar trebui sa fie indicata si pe afisul anvelopei atasat la marginea usii masinii, barajul usii, usa cutiei cu manusi sau usa cu combustibil.

Caracteristici de verificare a presiunii aeriene la anvelope

Mentinerea amortizarii adecvate a anvelopelor este o procedura relativ simpla si este esentiala pentru performantele generale ale anvelopelor vehiculului dvs. O anvelopa umflata corespunzator va oferi o durata de viata mai lunga, un raspuns de directie mai rapid, o economie de combustibil mai buna si o rulare mai lina decat o anvelopa umflata necorespunzator. Presiunea necorespunzatoare sau excesiva a aerului poate cauza probleme, precum uzura benzii de rulare si o posibila defectiune a anvelopelor. Cea mai buna modalitate de a va asigura ca beneficiati la maxim de anvelope este sa va verificati lunar presiunea in pneuri.

Sa stii cum sa folosesti un senzor de presiune a anvelopelor este foarte simplu. Iata cum sa verificati presiunea in pneuri si sa o actualizati.

Elemente de care aveti nevoie pentru a verifica presiunea in pneuri:

  • Manometru pentru anvelope
  • Compresor de aer

Senzorul de presiune al pneului poate fi digital sau standard. Multe piese auto vand compresoare portabile care functioneaza pe bateria masinii dvs. sau un port de putere de 12 V. In mod alternativ, puteti utiliza compresorul de aer gasit in majoritatea benzinariilor. De obicei, acestea sunt relativ ieftine.

CUM SE VERIFICA PNEURILE

1. Porniti o verificare a anvelopelor pentru racire

Producatorii de automobile indica PSI cu conditia ca pneurile sa fie reci. Anvelopele sunt considerate reci atunci cand vehiculul este parcat timp de trei ore sau mai mult sau daca vehiculul a parcurs mai putin de 1,6 km la o viteza moderata. PSI-ul este dispozitivul pe care manometrul il foloseste pentru a indica presiunea.

2. COEFICIENTUL PSI RECOMANDAT AL PRODUCATORULUI DE VERIFICARE

Presiunea recomandata in anvelope poate fi gasita:

  • In manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastra;
  • Pe etichetele de pe usa laterala de langa scaunul conducatorului auto;
  • In sertarul de stocare din apropierea scaunului conducatorului auto;
  • Pe partea interioara a busonului de carburant;

In cazul in care nu o gasiti, consultati un specialist calificat in anvelope!

3. UTILIZATI PRINCIPIUL PSI PENTRU FIECARE PNEU

Daca anvelopele din fata si din spate necesita niveluri diferite de presiune, scrieti PSI-ul corect pentru fiecare pentru a evita confuziile atunci cand verificati presiunea in pneuri.

4. VERIFICA PRESIUNEA PNEUULUI CU SENSORUL DUMNEAVOASTRA

Scoateti capacul supapei de pe una dintre anvelope, apoi asezati manometrul pe tulpina supapei si apasati-l suficient de tare, astfel incat sunetul hartiei sa dispara si senzorul dvs. sa citeasca. Folosind un senzor standard, presiunea aerului va va afisa unitatile care sunt gravate pe bar. Senzorul digital va afisa citirile pe ecran. Inregistrati citirile si repetati acest proces pentru toate cele patru anvelope.

5. COMPLETATI PSI-UL RECOMANDAT

Folositi un compresor de aer pentru a reumple orice anvelopa de joasa presiune. Multe compresoare de aer sunt diferite unele de altele, asa ca cititi cu atentie instructiunile pentru a va asigura ca le utilizati corect.

Daca utilizati un compresor de aer la o benzinarie, asigurati-va ca parcati astfel incat furtunul sa ajunga la toate cele patru anvelope. Umpleti fiecare anvelopa, asezand capatul furtunului pe tipa valvei si apasati parghia.

Utilizarea unui compresor pneumatic la o benzinarie inseamna ca anvelopele dvs. pot fi fierbinti. Daca este necesar sa reglati presiunea aerului cand anvelopele sunt „fierbinti”, setati-le cu o presiune usor mai mare decat presiunea rece recomandata. Verificati presiunea de umflare cand anvelopele sunt reci.

Dupa umplerea anvelopelor, folositi indicatorul pentru a verifica din nou presiunea. Nu mergeti niciodata pe anvelope umflate. Anvelopele gonflabile pot conduce la tractiuni reduse, uzura prematura si absorbtie redusa.

6. VERIFICATI PERIODIC PRESIUNEA PNEURILOR

Faceti procedura de mai sus un ritual lunar. Verificarea regulata a presiunii in anvelope este cea mai buna modalitate de a va asigura ca pneurile nu se incadreaza niciodata sub PSI optim.

Considerente de final

Toate anvelopele si camerele scapa aer. Orice anvelopa, fie ca e de bicicleta, de masina, de tractor s.a.m.d., pierde aer intr-o masura mai mica sau mai mare. Atata timp cat sunteti constienti de acest aspect nu ar trebui sa va faceti griji. Ce puteti face este sa verificati presiunea din anvelope in mod constant, fie ca acest constant inseamna o data pe saptamana sau o data pe luna. Faceti-va un obicei din asta!

La final, trebuie sa intelegem ca nu exista o presiune optima cu titlu de axioma, universal valabila pentru fiecare individ si pentru stilul/conditiile sale. Avem insa parghiile care sa ne ajute sa o descoperim individual, iar acest articol sper sa fie un instrument folositor.